PM puji kejayaan Qi-Meritus di GP2

Sumber: Berita Harian (2010/03/17)

PASUKAN Malaysia, Qi-MeritusMahara.com mendapat penghargaan tinggi apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memuji kejayaan mereka muncul pasukan Asia pertama memenangi perlumbaan GP2.

“Saya ucapkan tahniah dan amat berbangga dengan kejayaan pasukan tempatan ini di GP2 - kejohanan dalam siri pembangunan Formula Satu (F1),” kata Najib.

“Kemenangan Meritus GP dan penaja tempatannya, Questnet, pada Kejohanan Asia GP2 di GP Bahrain, membuktikan kemampuan teknikal serta profesionalisme jurutera negara.” Pasukan tempatan yang sudah merangkul 34 kejuaraan antarabangsa dalam tempoh 13 tahun, menduduki tempat kedua dalam senarai pemandu menerusi Luca Filippi (gambar) selepas pelumba Itali itu memenangi Grand Prix Bahrain, Sabtu lalu. Dalam kedudukan pengeluar, Meritus GP menduduki tangga keempat, pada saingan yang membabitkan 12 pasukan berpangkalan di Eropah.

Pengarah Urusannya, Firhat Mokhzani berkata, dia terharu dengan kata-kata perangsang pemimpin tertinggi negara itu dan berharap dapat memberi semangat kepada pasukan dalam persediaan berdepan cabaran di Eropah tahun depan.

0 comments:

Post a Comment

Powered By Blogger