(Berita Harian 16/03/2010)

QI-MeritusMahara.com mampu lakar musim lebih gemilang


2010/03/16

PASUKAN Malaysia QI-MeritusMahara.com mampu melakar musim yang lebih gemilang pada masa depan, selepas melakar kemenangan pertama dalam GP2 Asia di Litar Antarabangsa Bahrain (BIC) selain menduduki tempat keempat keseluruhan bagi musim 2009-2010.

Pengarah Urusannya, Firhat Mokhzani, berkata mencipta sejarah menjadi pasukan Asia pertama memenangi GP2 apabila Luca Filippi melintasi garis penamat dalam masa 1 jam 6:15.383 saat, Sabtu lalu dan menduduki tempat kedua senarai pemandu keseluruhan.

Luca menamatkan musim dengan 29 mata selepas meraih satu gelaran juara dan dua podium di tempat kedua. Meritus turut menamatkan perlumbaan di tempat keempat keseluruhan dalam senarai pengeluar dengan 34 mata meskipun bersaing dengan 12 lagi pasukan Eropah lain. Ini adalah kali pertama pemandu Meritus menamatkan saingan dalam kelompok lima teratas dalam GP2 Asia. Pencapaian terbaik adalah menerusi Hiroki Yoshimoto yang menamatkan saingan di tempat kesembilan selepas mengumpul 14 pada pada musim 2007/2008.

“Ia adalah kemenangan bersejarah buat negara dan pencapaian hebat buat pasukan. Kemenangan dalam saingan kelas dunia ini dianggap satu penghormatan buat semua dan membuktikan kesungguhan krew, nyata membuahkan hasil,” kata Firhat

0 comments:

Post a Comment

Powered By Blogger